Det regnar köttbullar

Hej hej! Kom hem för en stund sen från bion, jag och lillasyster såg Det regnar köttbullar. Det var väl inte den bästa film jag sett men hyfsat rolig var den, den hade sina stunder. Helt sjukt vad folk kan komma på! För att prata om något helt annat, måste bara säga att vissa människor gör mig så irriterad! När vi har satt oss ner på bion råkar jag bara kolla åt höger, ögonen spärrar upp sig och ser en påse med chokladdoppade jordnötter! Bredvid lillasyster (som är jätteallergisk mot jordnötter!!!) sitter en liten kille och brevid honom sitter hans pappa och äter chokladdoppade jordnötter. Jag lutar mig fram och frågar om det är sådana där med jordnötter och förklarar för honom att hon är jätteallergisk och att det är luftburet. Och han säger typ aha okej och fortsätter äta. I panik byter jag plats med lillasyster, ger henne en tablett i förebyggande syfte och går ut till vakten och säger till. Hade hoppats att han skulle följa med in och säga till men han sa att jag skulle komma tillbaka om vi inte kunde byta plats eller få honom att sluta. Så när jag kommer in igen ser jag hur han kastar i sig dom sista och sedan slänger påsen på marken. Vilken vuxen människa gör så!? Men jag fattar verkligen inte hur biografer, flygbolag, tåg och liknande kan sälja jordnötter? Det är ju en jätteallvarlig allergi som man faktiskt kan dö av. Men folk verkar inte förstå det. Och det gör mig sjukt irriterad.

För att inte bara gnälla då så måste jag faktiskt säga att jag blev glatt överraskad när jag såg hur många biomater de installerat på Sergel nu. Förut fanns det ju bara tre stycken. Så det var bra. Himla praktiskt det där.



Hittade dessa och var bara tvungen att smaka. Och de var supergoda! Bästa uppfinningen sedan original bilen haha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0