Brownies med After Eightsås

Hej hej! Känner mig som knäck. Bror, syster och jag har varit och hyrt film, Natt på museet 2. Så vi ska alldeles strax sätta på den och mysa. Middag blev det på Hörnet. Snacka om att man märkte att det var "dagen efter". Folk är trötta och bakfulla och vill äta skräpmat ^^ I alla fall, här kommer receptet på brownies som jag gjorde till efterrätt igår.


Brownies med After Eightsås

* 100 g smör
* 4 ägg
* 3 dl socker
* 1 1/2 dl vetemjöl
* 125 g mörk choklad (70%)

Gör så här
 
Smält smör och choklad på svag värme och låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Vänd ner chokladsmeten i äggsmeten.
Rör försiktigt ner siktat vetemjöl.
Häll smeten i en form, ca 20x30 cm, klädd med bakplåtspapper.
Grädda i 175 grader i 20-25 min (den ska inte stelna helt i mitten).
Låt svalna och skär sedan i små fyrkanter.

After Eightsås

* 1 dl vatten
* 1 dl socker
* 1 dl kakao
* 6-8 After Eight

Gör så här

Sjud samman vatten, socker och kakao under omrörning.
Lägg i After Eight och rör till en sås.
Låt svalna, späd eventuellt med vatten om den är för tjock.


Servera med en klick vaniljglass och hallon, mums!



^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0