Praliner

Hej hej! Den här veckan håller vi på med choklad i bageriet så idag gjorde jag mina allra första praliner! Det var jättekul, det är verkligen sådant jag vill hålla på med. Inte baka bullar och liknande. Mina praliner blev i alla fall superfina! Eller ja, ena formen var ett exempel på hur man ska göra och den andra formen hur man inte ska göra ^^ Nej men alltså chokladen ska bli glansig, då har man gjort rätt. Pralinerna i den andra formen blev alldeles matta. Goda blev dom i alla fall allihopa! Båda sorterna är fyllda med en mörkchoklad och kokos fyllning. Mumsigt.
Efter skolan åkte jag hem och slappade lite sen ringde Ida och övertalade mig att följa med till Friskis&Svettis. Så det blev ett jympa pass på 55 min. Trots att min kooardination är som den är så är faktiskt dom passen roliga. Man liksom skuttar runt och flaxar lite med armarna, typ ^^ Lite jobbigare än så är det ju men det är liksom inte tungt. Jympa bas station (eller vad det hette) som vi körde häromdagen är däremot riktigt jobbigt. Men fortfarande roligt. Tror faktiskt att jag ska ta och köpa ett terminskort. Har bara ett prova på klipp kvar! Men nu tänkte jag försöka sova. Måste ta en tidigare buss imorgon eftersom SL, och ingen annan för den delen heller, kan hantera detta väder...Suck. Imorse tog det liksom 35 min istället för 15 min till Gullmarsplan. Men imorgon är det i alla fall fredag, lycka! Hejsvejs och godnatt!

                                           Blev riktigt nöjd faktiskt!



Inte lika nöjd...^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0