Matfixering

Halkade in på en blogg nyss där tjejen skrev upp exakt vad hon åt. Varje dag. På tok för lite åt hon dessutom. Tanken på att skriva upp vad man äter varje dag gör mig illamående. Inte för att jag äter speciellt onyttigt eller så, det var inte så jag menade. Tanken på att vara så fixerad är det som gör mig illamående. Så länge man äter varierat, får i sig alla delar av tallriksmodellen och tränar så kan man äta det man vill, i lagom mängder. Okej då om man lider av övervikt på riktigt, då kanske man behöver börja så för att inse att man kanske äter för mycket. Men denna tjej var inte överviktig. Det är det hemska. Kändes som att det var nästa stopp anorexia. Vi får hoppas att så inte är fallet. Blir så trött på alla dieter som folk luras av, man ska inte äta bröd, inte pasta, inte potatis bla bla... Vansinne är vad det är! Alla tre sakerna är nyttiga och nödvändiga. Och goda såklart. Skulle aldrig kunna leva utan något av det! Och skulle verkligen inte kunna leva med att skriva upp varje dags matintag, usch och fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0