Soft, softare, softast

Hej hej! Har typ haft världens softaste dag. Vid halv tolv begav jag mig till min hudterapeut för en timmes massage (typ dog så skönt det var, somnade gjorde jag i alla fall) och färgning av ögonfransarna. Så nu både ser och känner jag mig lite fräschare. Behöver bara bättra på färgen lite, det fixar jag imorgon med lite fejksol! I alla fall, efter gick jag bort till bonuskusinerna för att hämta upp lillasyster. De var nämligen på Idolfinalen igår, som VIP-gäster. Gissa om hon var överlycklig! Men när jag kom dit möttes jag av sura miner från tjejernas håll, de höll minsann på att baka pepparkakor och skulle precis äta lunch. Så jag blev inbjuden på lunch och var kvar där tills de dekorerat klart pepparkakorna. Mycket trevligt var det. Så mycket mer har jag inte gjort idag. Gick en sväng till centrum och köpte dipp till ikväll och laddade upp med Ben&Jerry's för den kommande veckan... Haha ^^ Det är så skönt när man är ledig i veckorna för då blir inte helgerna så hysteriska. När man bara är ledig på helgerna vill man ju få så mycket gjort som möjligt vilket ofta resulterar i att man bara flänger runt utan att få något vettigt gjort. Man glömmer ofta bort att bara vara. Så är det för mig i alla fall. Nu när jag har så mycket fritid har jag lärt mig att verkligen koppla av och ta dagen lite som den kommer. Får hoppas att jag kommer fortsätta så även när jag inte har så mycket fritid. På ett annat sätt är det ju härligt när man verkligen får längta till helgen, numera är inte helgen så helig. Inlägget blev kanske rörigt men är så avslappnad att hjärnan nog slappnat av lite för mycket. Det jag skulle säga var att jag är nöjd med livet som det är just nu. Såklart vill jag ha mer jobbtider så att jag tjänar mer men jag njuter samtidigt av varje ledig stund jag får. Det bästa av allt är att varje morgon få ligga och dra sig i sängen. Underbart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0