Teknik alltså, man blir ju tokig

Vill ni höra något roligt? Jo, jag har minsann lyckats sabba min dator ännu mer (sitter alltså vid brorsans/mammas nu). Det var nämligen så att jag lyckades lista ut hur man felsökte (när en sida inte fungerar) och då sa den att jag skulle uppdatera Flash player. För att göra det skulle man avinstallera den gamla versionen. Så det gjorde jag och sedan följde jag instruktionerna för att installera den nya men i sista skedet trycker jag på "avsluta" då jag tror att det innebär avsluta som i slutför. Men precis innan fönstret försvinner ser jag till min förskräckelse att det står "installera" på den andra knappen. Noooooooooooo! När jag sedan gör om allting poppar ett fönster upp som säger att installationen gick fel men det går inte att installera igen. Och så helt plötsligt börjar ett annat fönster poppa upp som frågar om tillåtelse att köra Flash player varpå jag trycker "tillåt" men fönstret poppar upp igen och igen och igen. Så efter ett par gånger trycker jag istället på "tillåt inte" men den fortsätter att poppa upp igen och igen och igen. Tillslut går det inte att trycka på någonting så jag tar ut batteriet. Men det var nära på att datorn åkte ut genom fönstret kan jag säga. Nu har jag alltså inte Flash player installerat vilket betyder att jag inte ens kan logga in på bloggen. Teknik alltså, man blir ju tokig! Ändå fick jag dator när jag var typ fyra år. Förstår verkligen äldre människor som inte orkar hålla på. Men skulle inte vilja, eller rättelse, skulle inte kunna leva utan datorn. Så datorn ska på besök hos proffset (pappa) någon dag snart. En extern hårddisk ska också införskaffas för jag har insett att jag har på tok för mycket bilder att hinna gå igenom på så kort tid, sådant svider i plånboken. Men skulle dö om alla bilder försvann. Hemsk tanke! Ska förresten ta och framkalla lite bilder efter jul, har inte gjort det sedan jag köpte kameran så det ska bli kul! Kanske blir någon fin tavla?

Kommentarer
Postat av: a n n a

sv; det blev Lady gaga :D

2010-12-17 @ 11:19:57
URL: http://anokens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0