Varför?

När man ser alla dessa kriminalprogram som är baserade på verkliga händelser undrar man verkligen vad det är för sjuk värld vi lever i. Hur ska man någonsin kunna lita på någon? Hur kan människor vara så onda? Så hjärtlösa? Varför ska man behöva vara rädd när man går ute själv på kvällen? Och varför har vi så förbannat låga straff i Sverige? Det är ju löjligt. Så jävla löjligt. Inte konstigt att folk vill ta lagen i egna händer. Det var det filmen handlade om som jag och mamma såg ikväll. Att ta lagen i egna händer. The Stranger Inside hette den med Jodie Foster och Terrence Howard i huvudrollerna. Otroligt stark film! Som faktiskt hade ett väldigt bra slut trots allt hemskt som hände. Så den rekommenderar jag. Men nu ska jag försöka koppla bort allt och tänka positiva tankar så att jag inte drömmer några mardrömmar. Det finns ju inte bara ondska i världen, även om det verkar så ibland. Skänkte just 50 kr till UNICEFs katastrofarbete via sms för att bevisa det. Gör det du också genom att skicka LIV till 72 900. Sex miljoner barn har drabbats av översvämningarna i Pakistan och behöver vår hjälp. Visa att det finns kärlek i vår värld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0