Att leva med astma

Hej hej! Läkarbesök gick bra men mår lite si sådär nu. Fick ont i bröstet och huvudet av att blåsa i den där grejen som mäter lungfunktionen. Min lungfuktion var i alla fall normal och pricktestet visade som vanligt inget men astman var lite underbehandlad så nu ska jag dubbla dosen. För som läkaren sa så ska jag kunna leva ett helt normalt liv trots astman, det ska inte vara ett hinder som den är nu. Fick även ett slags nässpray utskrivet som jag ska ta varje dag och tabletter att prova när astman är mer under kontroll. Man ska ju inte ångra saker i livet, men jag ångrar att jag valde den linje jag gjorde. Det var verkligen inte rätt yrke för mig. Det visste jag ju inte när jag sökte eftersom jag inte fått diagnosen då. Men jag förstår inte hur jag kunde gå i så många år utan att förstå att jag hade astma. När jag var liten hade jag förkylningsastma som vi trodde vuxit bort, det var först när jag gjorde ett bip-test på idrotten i ettan på gymnasiet som jag fick ett ordentligt astmaanfall och vi förstod att det var dags att söka för det. Mjöldammet gör ju inte direkt astman bättre så det känns ju himla dumt att jag om åtta veckor är utbildad konditor/bagare. Men det går ju inte att göra så mycket åt saken, får stå ut i åtta veckor till och sen får jag hitta en annan yrkesbana. Aja, ska bara visa vad jag shoppat sen måste jag börja städa rummet för lillasyster och jag ska ha myskväll sen. Harry Potter 4, dipp och godis blir det ^^

Detta shoppades idag, Pearl Harbor (ett måste i samlingen!) från Buylando 99:- och lite toffsar i härliga pastellfärger från BikBok 19:- ("tag 2 betala för 1")



Och detta shoppades i fjällen, mjukisbyxor från Top Sport 249:-



och solglasögon från Bliz 399:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0