Praliner&morotskaka

Hej hej! Sitter och äter en rostad kavringskiva med ost, mums säger jag bara! Och efter den blir det morotskaka som jag precis gjort klart ^^ Blev så himla sugen på det så det fick bli mitt fredagsmys, hade dock tänkt att den skulle vara klar lite tidigare. Men var och spelade tennis med pappsen och lillasyster mellan 19-20, sen stannade vi och handlade så jag var hemma en halvtimme senare och sen skulle jag duscha...Ja, ni fattar. Allt tar sin lilla tid. I alla fall, i skolan idag blev det inget bak för min del. Både bra och dåligt. Hade egentligen behövt träna lite på det jag är osäker på eftersom vi har slutprov nästa vecka (!) men samtidigt var det ganska soft. Inte för att jag latade mig, det gjorde jag absolut inte. Jag fick i uppgift att paketera alla (två fulla plåtar) chokladpraliner vi gjorde igår, 6 st i varje och sedan skriva små lappar, klippa ut dom och tejpa på. Det var ett himla pyssel men ganska roligt tycker jag det är att få stå och fixa med sådant. Är besviken på mig själv för pralinerna blev inte alls bra denna gång, väldigt goda men inte så där glansiga och fina som de ska vara. Fick en del luftbubblor i dom också. Och inte nog med det så blev dom förstörda för att kylen var för fuktig, det blev som små vattendroppar på dom så att dom blev alldeles kladdiga. Men men. Som sagt, goda var dom i alla fall. Hade päronfyllning i mina, en kompis som fick smaka sa att det smakade som glass. Det hade jag inte tänkt på innan men det gjorde den faktiskt, precis som päronglass. Men nu ska jag ta den där morotskaks biten och titta på ett inspelat avsnitt av Våra bästa år. Dom senaste avsnittet har varit väldigt bra, har gråtit till vart enda ett haha. Tönt jag är ibland. Hejsvejs!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0