Prov&shopping

Hej hej! Hade engelska prov idag, det gick väl hyfsat. Kändes inte jättebra men det var ingen katastrof heller. Fick veta också att vi ska läsa en engelsk klassiker, på fyra veckor! Kanske låter mycket för vissa men det tar ett tag att ta sig igenom sådana böcker, speciellt eftersom jag läser två andra böcker samtidigt! Eller ja, En shopaholic i New York får vänta ett tag nu. Men jag läser ju Utvandrarna också. Lite lustigt att jag kommer läsa sådana klassiker som Utvandrarna och Jane Eyre samtidigt, en på svenska och en på engelska. De är böcker som jag faktiskt har velat läsa så det är synd att jag måste läsa dom samtidigt eftersom det är så ont om tid. Får nog ta med dom till Frankrike istället för Twilight böckerna *snyft*. Måste dessutom ta med och plugga till ett prov...Grrr...

I alla fall, efter skolan så drog jag till centrum för att låna boken. När jag gick förbi Lindex på vägen hem tänkte jag att jag kunde ta mig tid och prova den underbara klänningen jag suktat efter enda sen dom hängde fram den för några veckor sedan. Och den satt perfekt, till min stora förvåning! Färgen var faktiskt väldigt fin på mig också måste jag säga. Ett väldigt bra köp. Hade en kupong med 25% på ett helt köp (!) så passade på och köpte en jättesöt bolero att ha till. Men nu ska jag ta och plugga lite. Om en stund kommer Samuel då ska vi sitta och läsa tillsammans. Han sin Harry Potter och jag Utvandrarna haha. Hejsvejs!

Idag är det förresten bara en vecka kvar tills jag drar till Frankrike! J'adore la France!

                                                       Lindex 399:-


Lindex 249:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0