Måns på Grönan

Hej hej! Var med Samuel igår och sen sov jag hos Ida det är därför jag inte hunnit skriva (A). I alla fall Måns var helt underbar, som alltid, i fredags! Han gav en fantastisk show med både gamla favoriter och nya, bl a Miss America, Work of art (en av mina favoriter!), Hold on och såklart både Hope and Glory och Cara mia. Åh får typ gåshud bara jag tänker på det! Ni som inte lyssnar på Måns missar verkligen nåt! Han är så grym, helt fantastisk live. Han har sån utstrålning och energi. Det var sjätte gången jag och lillasyster såg Måns live ^^. Gången på ICA Maxi var bäst, det var så personligt. Vi stod typ en meter ifrån Måns och vi var kanske 10 personer som tittade. Helt underbart.

Thihi här kommer en lista på dom gångerna..
* 16/6 2007 på ICA Maxi i Häggvik
* 3/7 2007 Allsång på Skansen
* sommar 2007 (?) på Gröna Lund
*  28/5 2009 i Tyresö centrum
* 23/6 2009 Allsång på Skansen
* 14/8 2009 på Gröna Lund

Och fler gånger hoppas jag att det blir! ^^

För att prata om själva Grönan besöket då, jag åkte Vilda musen för första gången och var övertygad om att jag skulle dö.
Speciellt eftersom jag i första backen upp kände på säkerhetsbygeln (eller vad man ska kalla den) och upptäckte att den inte satt helt fast. Jag fick liksom trycka ner den ett hack till så att den fastnade. Kan ni fatta paniken jag kände?! Usch. Så skrek jag mig igenom hela karusellen (A). Haha. Jag måste säga att jag föredrar karuseller där man skrattar för att det kicklar sådär skönt i magen, som Nyckelpigan och Lyktan.. ^^ Det är lagom spänning för mig. Aldrig i livet att jag skulle utsätta min kropp för Insane. Aldrig. Carro övertalade mig och lillasyster att åka Mattan, som jag förresten lovat mig själv för längesen att aldrig åka igen. Jag gallskrek och lillasyster var alldeles likblek. Hemsk upplevelse. Och dumma som vi var åkte vi Slänggungan efter. Vi mådde illa redan innan och när vi kom ner på marken igen fick jag nästan hålla mig för munnen så att den där hamburgaren inte skulle komma upp igen. För mycket info kanske? Men allt som allt var det en toppen dag. Om man räknar bort illamåendet och haglet. Vid två, halv tre tiden kom vi till Grönan och inte förrän halv tolv (!) var vi hemma igen. Snacka om heldag. Men nu ska jag hoppa in i duschen så att jag vaknar till liv, om det nu är möjligt. Är så fruktansvärt seg idag, fattar inte varför. Aja, imorgon ska jag förresten på kryssning! Så ska ta och packa lite sen också, och om en stund kommer Samuel. Oops fick lite bråttom nu känner jag hejsvejs!


Syrran och jag


Carro och syster


Sjukt dålig bild...  Jag avskyr min kamera!

 
Spåren efter hagelskuren... Helt galet ju!


Enorm sockervadd haha. Farligt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0