Sista året

Hej hej! Nu är jag en 3:a. Det känns helt sjukt! Tiden går så fort. Vi har mössprovning redan nästa torsdag. Tänk att nu är det faktiskt inte långt kvar till studenten. Så många, många år man längtat efter den dagen och snart är den här. Kan inte riktigt förstå det.
Vi fick schemat idag, det sög. Får problem med mina jobbtider nu... Brukar börja 16.00 på måndagar men nu slutar jag inte förrän 16.30! Har två och en halv timmes engelska b på eftermiddagen. Segt. Måste ringa chefen imorgon. Men det värsta är att lärarna inte kan ge några raka besked om tiderna, de sa nåt om att vi skulle byta schema eller nåt. Trött man blir. Måste ju veta för jobbets skull. Hoppas att jag ändå kan behålla mina timmar varje vecka. Behöver pengarna! Måste vara lite duktigare och spara känner jag nu. Det är ju snart dags att flyga ut ur boet och stå på egna ben.
Ska ta och hjälpa mammsen med maten nu. Sen blir det TV kväll, det går två avsnitt av Unga mödrar med start kl.20.00.

Förresten så köpte jag den här underbara lilla stenen för 69:- på Tyr hem & kök i centrum idag. På mitt nattduksbord ska den ligga så att jag vaknar upp med rätt inställning. Det finns så mycket jag vill göra men inte tror att jag kan. T.ex så skulle jag vilja lära mig italienska, funderar faktiskt på att ta någon kurs. Men först vill jag träna upp min franska igen. Har en annan hemlig dröm som jag skulle vilja sätta i verket också... Får se hur det blir med det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0