Valborg

Hej hej. Känns lite konstigt att skriva om vardagliga saker efter igår men men. I alla fall, idag har jag fått göra olika bakelser och några tårtor. Jag tycker nog faktiskt bättre om att göra bakelser, det är mycket lättare att få dom att se söta och fina ut. Köpte med mig av Swartzwaldsbakelserna jag gjorde till våra gamla grannar Per och Maria som vi var bjudna på middag hos. De älskar grädde och sånt, själv avskyr jag det ^^. Klyftpotatis och kött med vitlökssås blev det till middag (mums!) och sen fika i form av glass och chokladbollar, sen bar det av till majbrasan. Alla gick när vi kom och brasan var inte mycket till brasa längre. Men det är tradition, jag tycker det är riktigt mysigt. Sen cyklade jag, mamma, lillebror och lillasyster hem. Det var ännu mysigare. Man känner sig så fri och avslappnad på cykeln. Nej nu måste jag faktiskt sova ser jag på klockan! Ska gå upp runt fem imorgonbitti, vi ska på Ålandskryssning. Super kul. Men båten går klockan åtta eller nåt sånt. Måste få min skönhetssömn. Godnatt!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0