Tårtor & bakelser

Hej hej igen! Den här veckan har min bakgrupp tårtor och bakelser. Så idag fick vi göra marängbottnar och anslag (tårtbottnar). Ganska kul bara det faktiskt, mycket roligare än att baka bröd och kaffebröd! Vi fick även "göra" en choco mint tårta till vår lärare som fyller 50 idag. Med "göra" menar jag att vår lärare gjorde det mesta, nej men vi gjorde faktiskt en del. Men eftersom vi aldrig gjort det förut så fick vi mest titta på. Imorgon kommer vi nog få göra prinsesstårta. Det verkar lite tråkigt men vi får väl se. Eftersom man inte längre är van att stå upp hela dagen blev jag sjukt trött i fötterna idag. Är sjukt trött i huvudet för den delen också. Lägger mig nog ganska tidigt ikväll. Men först måste jag göra läxa. Måste se Idol också som börjar kl.20.00 på tv4 ikväll! Det är om mindre än en timme så jag måste sätta fart nu. Många "måsten" det blev på en gång haha ^^ Hejsvjes  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0