Flyttkartonger

Godmorgon. Huset fylls mer och mer med flyttkartonger. De kommer nämligen och fotograferar vårt hus i nästa vecka och då måste vi har röjt. Vi har så sjukt mycket prylar. Bara våra vhs barnfilmer tog upp en hel flyttkartong. Och alla fotoalbum och böcker tog säkert upp 3-4 kartonger. Galet. Men vi har inte ens tid att rensa nu, allt måste bara bort. Vi har en snickare här nu också som för massa oväsen med att sätta upp de sista listerna som vi aldrig haft tid med. Känns så trist att huset blir fint och färdigt nu efter 11 år när vi ska flytta ur det. Men sånt är livet va? Bara att leva med det. Humöret går lite upp och ner nu. Ena sekunden kan allt vara ganska bra och nästa fylls ögonen med tårar. Det händer framför allt när jag pratar om det. Inte när jag skriver, men när jag tittar någon i ögonen och berättar att mina föräldrar ska flytta isär. Det är tufft. Det känns så fel och overkligt. Men jag är nog den som tar det här bäst. Det är nog lättast för mig eftersom jag ändå skulle lämnat huset om något år.
Igår var jag, mamma och grannen på IKEA. Vi behövde lite saker till huset inför fotograferingen och visningen. Lite överkast, lampor och liknande. Vi kom dit strax innan dom stängde och fick stressa runt som bara den. Var redan trött innan, då jag stått i skolans butik hela dagen och sen är man ju alltid trött på fredagar, men efter när vi kom hem och hade packat några flyttkartonger så var jag så trött att jag trodde jag skulle svimma. Har nog seriöst aldrig varit så utmattad och trött. Flytten och allt tar verkligen på krafterna. Så idag tänkte jag ta en vilodag för mig själv. Ska strax äta lunch sen duschar jag nog och tar en sväng till centrum. Bara för att tänka på lite annat och komma iväg en stund. Måste ju köpa godis också (A). Skriver kanske mer senare. Hejsvejs så länge


Kommentarer
Postat av: Ida

Hejhej! förstår att det är jobbigt:( men på fredag har vi en riktigt tjejkväll och pratar om allt!:D

2008-09-16 @ 15:15:56
Postat av: Emelie

Javisst:D tycker jag också;)

2008-09-19 @ 11:51:22
URL: http://ungmamma15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0