Fredag!

Hej hej. Trött, trött, trött. Och äntligen helg! Dagen idag gick segt och inge bra gick det för mig heller. Vi gjorde Citronfromage tårta och grodbakelser som är ungefär som princess tårta fast i bakelseform dåra. Blev sjukt missnöjd med citronfromage tårtan men jag lägger upp en bild så ni får se i alla fall. Några andra i min klass gjorde chokladtårtor, kommer inte ihåg namnet, men när man åt av den befann man sig i himlen må ni tro! Farligt god var den, som kladdkaka fast tusen gånger godare och chokladigare (kan man säga så?^^). Och jag köpte hem en, haha var bara tvungen. 
Vi gjorde som sagt även marsipanfigurer men det gick skit dåligt. Svårare än man tror. En apelsin, ett päron, en citron och en banan skulle vi göra men jag hann bara göra det första. Min marsipan blev av någon märklig anledning helt oljig. Kände mig riktigt dålig, men jag försökte i alla fall. Bara att öva, öva, öva...

                                Citronfromage tårta            Chokladtårta
                                 

Innan marsipanen                    Med marsipan                      Slutprodukt
                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0