Tema dag

Hej hej! Kom hem från simhallen för en stund sen. Idag blev det 54 längder. Det var rikitigt skönt att träna idag. Först när jag kom hem från skolan kände jag inte alls för det, mådde inte så bra heller. Men jag bestämde mig för att ta mig i kragen och åka dit i alla fall. Verkligen glad att jag gjorde det för nu mår jag bättre. Och nu kan jag unna mig lite glass med kolasås och maränger ikväll utan att ha dåligt samvete ^^. 

Skoldagen idag SÖG! Vi hade tema, Sex och Samlevnad. Dagen började med att vi samlades i grupper vi blivit indelade in (5 av 21 kom). Efter det gick vi en tipspromenad på fyra frågor som tog 7 minuter. De hade räknat med en timme haha så vi fick en lååång rast. Och efter det hade vi genomgång på frågorna i typ en timme. Sen var det lunch, chicken drumsticks och potatissallad. Blää. Och efter lunchen kom vår otroligt begåvade (not) skolsköterska och babblade. Det enda på hela dagen som var ganska okej var när en fritidsledare kom och pratade om lite olika saker, vad man inte får säga till folk, vart man ska vända sig om man blir mobbad och så. Men sen sa han en väldigt bra sak också, att det ska göras roliga saker lite då och då under skoltid. Han tyckte att vi skulle strejka för att få göra något roligt. Skön snubbe.

Men nu måste jag gå och duka. Vi ska äta snart. Hemmagjord pizza. Mumsfillibabba. Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0