Rökning dödar

Hej hej. Var ju hos astma/allergi läkaren imorse. Det gick bra, fick ny bättre astmamedicin. Fick även ögondroppar, nässpray, allergitabletter och en annan sorts astmamedicin. Det slog mig att nästa år fyller jag arton och kommer då behöva betala all denna medicin själv. Gud så roligt! *ironi*. Kommer ju bli fattig på grund av det. Förstår inte varför alla har så bråttom med att fylla arton. Visst kan jag också längta, men när man tänker på allt man måste börja pröjsa själv är det inte lika roligt =/.
Var förresten hemma från skolan idag med. Mår inge bra alls men om typ två timmar måste jag åka och jobba. Suck. Men tänk på lönen, tänk på lönen.

Måste bara säga också att jag blir så fruktansvärt arg! Hela tiden ser man dessa unga snygga mammor som står och röker precis vid barnvagnen där deras spädbarn ligger. Vad tänker de med egentligen!? Att de inte ens har förnuft att gå ifrån lite, nej de måste stå precis brevid och låta sina stackars barn andas in den gräsliga röken. Det är riktigt egoistiskt. Inte bara förstör ni era barn, ni förstör ju också er själva! Både insidan och utsidan blir ju totalt förstörda. Om ni inte kan sluta röka så utsett inte era barn för detta, utan rök i så fall när de inte är med. Men det bästa är ju såklart att inte röka alls, ni vill väl finnas där för era barn om 10, 20 år?  Rökning dödar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0