Stipendium

Hej hej! Är just nu jättejättejätte glad! Fick hem ett brev idag där det stod att jag fått ett stipendium jag sökt ur Fredrik Barcks stiftelsen. På sextusenkronor! =D Nu blir det Frankrike nästa år, JIPPI! Dagen kunde inte varit bättre, jo bara om Samuel var här nu men han kommer sen i alla fall. Det lustiga var att när jag slutade på Coop idag så handlade jag. Köpte bland annat fläskfilé som läckt som bara den i hela påsen på allt annat jag köpt (jag har lite fobi för sånt). Några sekunder innan jag upptäckte det hade jag lagt pengar i en sån där Röda Korset burk. Så då tänkte jag för mig själv, varför händer detta mig? Borde jag inte ha ganska bra karma (säger man så på svenska också?). Men sen när jag kånkat hem alla mina påsar och torkat rent allt så såg jag kuvertet. Och kände hur det liksom pirrade till som att jag visste att det var nåt bra. Jag nästan skrek till när jag öppnade och förstod vad det var. Åh jag är så glad. Tack, tack, tack, tusen tack!

Köpte idag lite nya filmer också. Mamma Mia - The movie, Muriels wedding (som är insperationen till Mamma Mia) och Tristan & Isolde. Mamma Mia filmen kostar bara 149kr på Coop. Det är det billigaste man kan få tag på, på andra ställen kostar den allt från 169-199kr. Så det var ett bra klipp. Dom andra två filmerna ingick i en kampanj, två för 99kr. Också det väldigt bra.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0