min åsikt

Läste precis Isabella Löwengrips inlägg "barnfrågan fortsätter.." och blev lite smått irriterad. Jag har inget problem med att hon inte vill ha barn, det är ju upp till var och en. Men jag kan inte förstå henne. För mig är liksom barn meningen med livet. Enligt henne så ska bara "den perfekta familjen" få skaffa barn, pappan ska vara någon framgångsrik advokat, mamman en vacker affärskvinna och de ska helst bo i en trevåningslägenhet på Östermalm. Det gör dem ju inte till bättre föräldrar och männsikor, nästan tvärtom, en del människor med mycket pengar har en tendens att bli väldigt uppblåsta och leva i en liten bubbla (ni som inte är så, ta inte illa upp). Verkligheten är att större delen av jordens befolkning är fattiga eller medelklass. Och det är inget fel med det, de är ofta mycket kärleksfulla. Om bara den lilla procenten rika människor skulle skaffa barn så skulle mänskligheten dö ut! Allvarligt, det är inget som helst fel på att vara en vanlig "Svensson", jag är en stolt "Svensson"! Visst skulle det vara härligt att inte behöva spara och snåla i flera år för att kunna åka utomlands i en vecka eller två. Eller att kunna köpa dom där otroligt snygga skorna för 1 500kr. Men jag skulle aldrig i livet byta ut min barndom eller min familj. Jag har världens bästa föräldrar! Min mamma är dagisfröken med usellön och min pappa är sjukskriven sen flera år tillbaka, men de är otroligt kärleksfulla och finns alltid där för mig. Mina föräldrar var ganska unga när de fick mig och hade bara varit tillsammans i ett år. Jag kom till av vad man kan kalla ett "misstag". Men jag var välkommen och älskad iallafall. Tänk om de tänkt som henne, att de inte hade tillräckligt bra ekonomi. Då hade jag inte funnits. Och jag är jävligt glad över att jag finns. Jag vill växa upp, skaffa barn och bli lika bra människor och föräldrar som de är. Min önskan är att kunna få fem barn. Men jag blir så otroligt glad även om jag bara kan få ett. Jag bara väntar på att få ge dem all min kärlek. Och om min värsta mardröm inträffar, att jag inte kan få barn, så kommer jag nog att adoptera.
Hoppas ingen tog illa upp, eller ni Östermalmsbor som är uppblåsta kan ta åt er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0